Powered By Blogger

Malaysia!

Malaysia!

Twitter

Coretan


ShoutMix chat widget

Maintain by

My Photo
jIwA mUsiC aRt
View my complete profile

Followers

Kembali

Salam...

Akhirnya, aku kembali pulih!!!!
Lebih 3 hari aku demam..
Ku jangkakan, demamku ini tidak akan stabil..
Tetapi setelah mendengar nasihat dan memikirkan keadaan diriku sebagai seorang pelajar, aku gagahkan diri untuk mencari ubat..



Sebelum ini aku pernah ke Hospital Ampang untuk membuat ujian saringan H1N1..
(takot terkena je)
Tetapi mereka mengendahkan aku yang hanya demam selama 3 hari sahaja..
Mereka kata, "adik pergi ke klinik yang ada kat pamplate tu"..
Sungguh mudah mereka mengambil hal ini..
Aku buang pamplate tu sebab amat tidak berpuas hati dengan cara mereka..
Apa yang mereka nantikan sebenarnya??
Nak tunggu ramai yang meninggal dunia disebabkan H1N1??
Jika bukan pihak hospital yang perlu bertungkus-lumus perangi H1N1, siapa lagi??
Pihak klinik hanya boleh ubati penyakit yang ringan-ringan sahaja tetapi bukan H1N1..

Petang itu, aku dan kawan-kawan mencari kelapa muda untuk diminum..
Nasib tidak menyebelahi kami, orang yang menjual kelapa tidak membuka kedainya pada hari tersebut..
Nasib baik kat Tesco ada jual..
Tapi tidak la muda sangat..
Setakat nak minum, boleh la..



Sampai dirumah, aku dah Pandey makan ubat kerana aku dan dia mengalami demam yang agak teruk dan dia terlebih dahulu demam dari aku..
Malam itu, aku tidak dapat tidur sangat..
Mungkin dos ubat yang memberi kesan..
Dah lama aku tidak makan ubat-ubatan..
Jadi mabuk la pulak bila makan..

Pagi esoknya, aku bangun dengan hati yang tenang..
Demam semakin pulih...
Badan aku juga, tidak terlalu panas..
Pabila tengah hari menjelang tiba, aku ke farmasi untuk membeli ubat dan ubat itulah yang menjadi medium penyembuh aku dari ALLAH..
Ternyata ujiannya kepada aku kali ini, sungguh dalam untuk ke selami...

Sehingga ke hari ini, aku semakin pulih dan sihat..
Alhamdulillah...
Syukur ke hadrat Ilahi...


truely Far-East®

1 comments:

Abiggaill said...

get well soon bro :)

Popular Posts

Nuff