Powered By Blogger

Malaysia!

Malaysia!

Twitter

Coretan


ShoutMix chat widget

Maintain by

My Photo
jIwA mUsiC aRt
View my complete profile

Followers

Kesengajaan

Salam..

Isnin..
Sepatotnya, this day aku dah start kelas tetapi disebabkan management yang agak tidak berapa sempurna, aku dan kawan-kawan ku ke kolej untuk membuat add and drop subject yang telah mereka masukkan dahulu manakala aku hanyalah mengikut mereka untuk menghilangkan kebosanan di rumah..

Aku tidak menyangka bahawa ramai pelajar-pelajar di tempatku belajar membuat add and drop subject pada hari yang sama..
Amatlah sesak di tingkat 3 kerana pelajar-pelajar harus berjumpa mentor masing-masing untuk membuat add and drop subject..
Aku hanya menunggu di luar dan berbual kosong dengan kawan-kawan ku yang sudah menyelesaikan kerja mereka..

Ternyata memang banyak cerita dari fasi tentang kehidupan mereka menjadi seorang fasi..
Sungguh menarik dan terkejot jugalah cerita mereka..
Tidak kusangkakan bahawa Hal Ehwal Pelajar sudah berkuat kuasa kerana ramai sangat pelajar yang tidak mahu mengikut peraturan kolej..
Tapi aku tidak menyalahkan mereka kerana peraturan manusia hanyalah untuk diingkari..
Terbaru, budak-budak junior dikompaun RM300 sekepala kerana menghisap rokok di dalam tandas..

Sungguh berat kalau difikirkan balik..
Tapi itu semua peraturan manusia..
Biarlah mereka dan keluarga mereka yang menyelesaikan masalah sebegini..
Setelah semuanya selesai, kami makan dan pulang..
Sekian..

truely Far-East®

0 comments:

Popular Posts

Nuff