Powered By Blogger

Malaysia!

Malaysia!

Twitter

Coretan


ShoutMix chat widget

Maintain by

My Photo
jIwA mUsiC aRt
View my complete profile

Followers

Royal Masquerade

Royal Masquerade??
Mungkin ramai yang masih tertanya-tanya apakah dia. Sesiapa yang menyertai dinner ini dikehendaki untuk memakai costume and mask di muka.





Kami sampai di hotel Istana pada pukul 7 bukanlah masa yang tepat tetapi berada di dalam lingkaran masa itu. Kami berlegar-legar di lobi dan ruang menunggu sehingga pukul 7.50 petang kerana pada masa itu barulah kami boleh masuk ke dalam dewan makan.

Ramai juga yang mengikut kod etika berpakaian yang betul. Tetapi ada juga yang hampir-hampir sahaja. Tidak kisah la, janji ada etika berpakaian. Memang semuanya pada malam itu cantik-cantik sahaja. Hampir terpukau kami melihat. Tetapi sayangnya aku tiada camera untuk snap gambar mereka semua. Hanya menunggu soft copy gambar dari rakan-rakanku yang membawa camera pada hari itu.

Kami semua dihidangkan dengan 6 atau 7 hidangan makanan. Sambil menunggu, kami mendengar nyanyian dari band-band junior-junior kami dan menjemput Liyana Fizi Estrella. Dengar cerita sudah menjadi bekas kumpulan. Apa yang terjadi pada mereka semua? Tuhan sahaja yang tahu. Suara dia memang tidak ubah seperti yang kita semua dengar di radio, hand phone atau di computer masing-masing. Love your voice Liyana! And you are pretty..

11.45, majlis hampir tamat. Aku dan rakan-rakanku keluar dari dewan kerana ada acara joget lambak. Kami langsung tidak berminat. Kerana itulah kami cepat sahaja atur langkah. Keluar dari dewan, banyak lah flash dari camera DSLR masing-masing sampai aku naik pusing kepala. Tapi aku berjaya untuk tidak memburukkan keadaan. Banyak sesi fotografi diadakan. Aku hanya mampu melihat sahaja kerana aku malas dan tidak berapa ok untuk mengambil gambar.

12 lebih kami keluar dari hotel dan menuju ke kedai untuk meminum air dan pulang ke rumah untuk berehat. Letih yang amat aku rasakan.

p/s; nanti akan ku uploadkan gambar jika telah mendapatkan soft copy dari rakan-rakanku yang lain.

0 comments:

Popular Posts

Nuff